Winkeliers turnhoutsebaan verdienen steun tijdens de vele wegenwerken

woensdag, 5 april, 2017
Winkeliers turnhoutsebaan verdienen steun tijdens de vele wegenwerken

Door de vele werken in de buurt van Borgerhout zien we de files en drukte op de Turnhoutsebaan en aan de Turnhoutsepoort gevoelig stijgen. De winkeliers van de Turnhoutsepoort, Stenenbrug, maar ook Turnhoutsebaan trokken aan de alarmbel. Voornamelijk leveranciers, maar ook klanten geraken niet of niet tijdig tot aan de winkels. En ook Borgerhoutenaren die Borgerhout willen verlaten om naar hun werk te gaan of de kinderen naar school te brengen, komen in moeilijkheden. Tijdens deze wegenwerken werden tijdelijke lichten geplaatst aan de Stenenbrug, die voorrang geven aan het verkeer op de Singel. Hierdoor ontstaan opstroppingen op de Turnhoutsebaan en in de omliggende straten.

Op de districtsraad van 27 maart pleitte ik ervoor om zo snel mogelijk een overleg te vragen tussen de winkeliersvereniging BOHO2140, het Agentschap Wegen en Verkeer en de stad, zodat zij samen kunnen bekijken of er op korte termijn ingrepen mogelijk zijn die de werken makkelijker verteerbaar maken voor iedereen. Anderzijds kan het district wel nagaan of enkele kleine acties op korte termijn mogelijk zijn om onze lokale winkeliers te ondersteunen.